Printmedia Nieuws

Nieuwsarchief
Kleuren herinneren
Kleuren herinneren

In een boeiend artikel schetst Eddy Hagen van Insights4print.ceo de resultaten over hoe mensen zich kleuren - zelfs van zeer bekende merken - (vooral niet) kunnen herinneren en hoe dat komt.

Wil je het ganse verhaal lezen, klik dan op deze URL

 

Lees verder
Redopapers, Start-up van het jaar
Redopapers, Start-up van het jaar

Unizo reikte dit jaar de prijs voor "Starter van het jaar" uit aan Redopapers. Zaakvoerders en industrieel vormgevers Tille Lingier en Linde Luyten wisten de jury te overtuigen met hun originele en duurzame concept, waarbij ze misprints en papieroverschotten ophalen bij drukkerijen en ze in eigen atelier verwerken tot designproducten zoals blocnotes, kalenders en andere papieraccessoires.

Het duo verdeelt de producten via diverse winkels in de lifestyle-sfeer, ook in het buitenland. Daarnaast werkt Redopapers ook één-op-één samen met diverse bedrijven en organisaties voor de verwerking van hun papierresten tot unieke papierwaren op maat. Zo creëerden ze, onder meer, een papierlijn voor het MUHKA en Opera Ballet Vlaanderen. Derde activiteit is het geven van workshops boekbinden.

Bekijk de videoreportage op Kanaal Z

Lees verder
GRAFOC inside 2018
GRAFOC inside 2018

Een nieuw opleidingsjaar, een nieuw logo, een nieuwe brochure!

Vanaf woensdag 21 februari zal de 10° editie van GRAFOC inside 2018 niet onopgemerkt blijven bij alle zaakvoerders en HR-verantwoordelijken van grafisch Vlaanderen.

Deze 56-pagina tellende nieuwe publicatie met drip-off spot hoogglans UV-lak cover, zorgt voor een duidelijk overzicht van alle diensten die het printmedia sectorfonds biedt aan de grafische bedrijven en medewerkers:
Opleidingspremies, HR en personeelsbeleid, Aan het werk, GRAFOC- en Partner-trainingen, voor PC130-medewerkers, …
Praktisch werd centraal het uitneembare Opleidingsplan voorzien, aan de cover vind je je afscheurbare vouchers voor je gratis HR-QuickScan en de €250 premie voor de werknemers.

Ook in 2018 blijft de GRAFOC-focus nog steeds even belangrijk:
Zorgen voor goed opgeleide medewerkers die bijblijven. Goed voor hen, je bedrijf én je klanten!

Lees verder